دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

آموزش گام به گام اسمبل کامپیوتر در 9 مرحله مصور

اسمبل یا جمع کردن یک رایانه آن قدر که برخی فکر می‌کنند، مشکل نیست. فقط به چند ساعت وقت و یک فضای مناسب کاری نیاز دارد. ما در این ترفند از پی سی ترفند قصد داریم جمع‌ کردن یک رایانه دسکتاپ را در 9 مرحله به ‌صورت گام‌ به ‌گام و مصور بیان کنیم. برای این کار به هیچ تخصص فنی بالا و ابزار یا تجربه‌ای خاص نیازی نیست. فقط کافی است همه مراحل را با دقت طبق عکس‌ها و توضیحات دنبال کنید! به همین سادگی شما می توانید یک سیستم حرفه‌ای برای خود اسمبل نماید.

 

1 ـ ‌ نصب منبع تغذیه

سوراخ‌های جای پیچ منبع تغذیه (پاور یا PSU)‌ را با جای پیچ‌های آن روی بدنه کیس رایانه منطبق و آن را محکم ببندید. البته در بسیاری از کیس‌ها، منبع تغذیه از پیش نصب می‌شود و کار شما را راحت می‌کند.

 

2 ـ نصب مادربورد

ابتدا پایه‌های جای پیچ فلزی یا پلاستیکی مخصوص پیچ کردن مادربورد را روی کیس بسته و سپس سوراخ‌های روی مدار چاپی مادربورد را بر آنها منطبق و پیچ‌ها را وارد و با پیچ‌گوشتی محکم کنید. پس از آن کابل‌های پاور و دکمه‌های کیس (روشن و ریست) را طبق نقشه موجود در دفترچه راهنما در سوکت‌های مخصوص آنها روی مادربورد نصب کنید.

 

3 ـ نصب پردازنده

به آرامی و با دقت بسیار، ریزپردازنده (CPU) را در جای خود روی سوکت ویژه آن بر مادربورد قرار دهید. سپس میله اهرم‌ مانند نگهدارنده آن را پایین آورده و به پایین فشار دهید تا محکم در محل مخصوصش قفل شود.

 

4 ـ نصب فن خنک‌کننده پردازنده

مقداری خمیر حرارتی روی پردازنده بمالید  و با دقت در تمام سطح آن پخش کنید. پس از آن سینک خنک‌کننده پردازنده (CPU cooler) و فن آن را روی سوراخ‌های آن تنظیم کرده، بیندازید و بسته به پردازنده بوسیله پیچ یا پین‌های قفل شونده در جای خود محکم کنید.


5 ـ نصب رم

قسمت اتصال فلزی ماژول حافظه اصلی (RAM) را روی شکاف اتصال آن روی مادربورد قرار داده و مستقیم رو به پایین فشار دهید تا در داخل شکاف سوکت جا بیفتد و 2 قفل نگهدارنده دو طرف سوکت با صدای کلیکی بر دو سوی آن قفل شود.

 

6 ـ نصب دیسک سخت

فضای ذخیره داده (هارددیسک یا HDD )‌ را در جای خود روی کیس که معمولا در قسمت پایین جلوی آن قرار دارد، محکم پیچ کنید.

سوکت پاور آن را با کابل پاور ساتا به کابل پاور منبع تغذیه و سوکت داده آن را با کابل ساتای داده به سوکت شماره یک ساتای مادربورد وصل کنید.

 

7 ـ نصب گرداننده لوح فشرده

گرداننده لوح فشرده (درایو نوری DVD)‌ را نیز در جای آن (معمولا در قسمت بالایی جلوی کیس) نصب و محکم پیچ کنید. کابل ساتای پاور را از منبع تغذیه و کابل ساتای داده را از روی درگاه ساتای مادربورد به سوکت‌های مخصوص خود روی گرداننده نصب کنید.

 

8 ـ نصب کارت گرافیک

اگر از گرافیک (GPU) تعبیه ‌شده روی مادربورد یا تلفیق‌شده با پردازنده (پردازنده‌های اینتل سری Core i5/3) استفاده می‌کنید، از این مرحله بگذرید.

اگر از کارت گرافیک مستقل استفاده می‌کنید، لبه اتصال فلزی آن را روی نزدیک‌ترین شکاف (سوکت PCI e Express X-۱۶) به پردازنده روی مادربورد منطبق کنید و به آرامی رو به پایین فشار دهید  تا کاملا در آن جا بیفتد و قفل نگهدارنده پایین شکاف در فرورفتگی مدار چاپی گرافیک قفل شود. سپس کابل پاور مخصوص گرافیک منبع تغذیه را به سوکت پاور کارت گرافیک وصل کنید.

 

9 ـ نصب سیستم‌عامل

در کیس را بسته، صفحه کلید، ماوس و نمایشگر را به پایانه‌های مخصوص آنها روی مادربورد (پشت کیس) وصل کنید و رایانه را روشن و لوح‌فشرده سیستم‌عامل را در داخل گرداننده لوح فشرده قرار دهید.

در تنظیمات بایوس، بوت از CD را انتخاب و رایانه را ری‌استارت کنید. حال مراحل نصب سیستم‌عامل را طبق دستورالعمل‌هایی که روی صفحه نمایش می‌آید دنبال کرده و نصب OS را با نصب گرداننده‌های (درایور) نرم‌افزاری از روی لوح فشرده همراه مادربورد و کارت گرافیک تکمیل کنید.

ضمنا می توانید روش کامل پارتیشن بندی را از اینجا و نحوه نصب انوع ویندوز و درایورها را از اینجا دنبال نمایید.

رایانه شما آماده است! 
 

برای حمایت از ما روی تبلیغات کلیک کنید.لطفا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد