دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

حل مشکل عدم کارکرد صحیح وب‌کم لپ‌تاپ در اثر ایجاد ضربه

گاهی پیش می‌آید که دوربین وب‌کم درون لپ‌تاپ در اثر وارد آمدن ضربات فیزیکی مثل سقوط و زمین خوردن لپ‌تاپ از کار می‌افتد و هنگامی که می‌خواهید وب‌کم را فعال کنید با این پیغام خطا مواجه می‌شوید که: هیچ وب‌کمی نصب نشده است و البته هیچ وب‌کمی را هم در فهرستDevice Manager رایانه خود نمی‌یابید. ما در اینجا قصد داریم راه‌های عیب‌یابی و حل این مشکل را در این ترفند از پی سی ترفند برای شما بیان کنیم.

 

در حالت کلی 2 احتمال برای بوجود آمدن مشکل برای وب‌کم وجود دارد: اول این‌که در اثر ضربه صدمه دیده و دوم این‌که سیم‌های آن از جای خود درآمده باشد. اما دلیل این‌که وب‌کم برای ویندوز وجود خارجی ندارد، چیزی جز قطع کامل اتصالات آن نیست که می توان با بازکردن قاب لپ تاپ و چک کردن اتصالات این مشکل را برطرف نمود.

 

برای این‌کار:

ابتدا به دنبال 4 درپوش لاستیکی برجسته در 4 سوی قاب صفحه نمایش بگردید. با دقت و به آرامی آنها را از جای خود خارج کرده و در جای مطمئنی بگذارید.

سپس پشت آنها 4 پیچ قرار دارد  که قاب دور صفحه نمایش را در جای خود محکم نگه می‌دارد، با پیچ‌گوشتی مخصوص آنها را باز کنید.

حالا گیره‌های آن را باز کرده و این کار را با احتیاط در امتداد کل حاشیه قاب محافظ صفحه نمایش ادامه داده و قاب را از جای خود درآورید.

در نهایت باید بتوانید وب‌کم را روی مدار چاپی مخصوصش ببینید. می‌توانید با استفاده از یک جفت دم‌باریک با نوک نازک و بلند یا پنس قوی، توده سیم‌های کوچکی را که به برد متصل است جدا کرده و دوباره به‌جای قبلی‌شان متصل کنید.

حال که سیم‌ها در جای خود قرار گرفته‌اند، می‌توانید ویندوز را بوت کرده و ببینید که آیا ویندوز وب‌کم را دوباره تشخیص داده و پیدا می‌کند یا نه؟ بهترین راه برای انجام این کار اجرایWindows live Messenger است. روی آیکن Menu کلیک کرده (آیکون فلش رو به پایین)، سپس Tools و دست آخر Audio and video setup را کلیک کنید. اگر خوش‌شانس باشید، دوربین وب‌کم لپ‌تاپ شما هنوز کار می‌کند و در غیر این صورت باید به فکر جایگزینی دوربین لپ‌تاپ یا تهیه یک وب‌کم یواس‌بی باشید. 
 

برای حمایت ازما روی تبلیغات کلیک کنید.لطفا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد