دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

چگونه یک کلمه عبور مطمئن تر داشته باشیم ؟

اگر با خواندن عنوان مطلب ، تصور کرده اید که قصد داریم تا مطالبی حاوی نکات همیشگی که در وبلاگهای دیگر برای یک کلمه عبور مطمئن گفته شده ، از جمله : انتخاب سخت کلمه عبور ، استفاده از اعداد و علائم و ترکیب آنها با حروف در انتخاب پسورد و یا استفاده از کاراکتر Space در کلمه عبور انتخابی ، را مشاهده کنید سخت در اشتباهید !
چرا که شما هر چقدر هم که کلمه عبور مشکلی داشته باشید و از روشهای مختلف مثل ترکیب حروف و علائم و اعداد و یا تایپ حروف به صورت بزرگ و یا استفاده از کاراکتر Space و دهها روش دیگر استفاده کنید ،  علاوه بر آنکه ممکن است کلمه عبور مشکل خود را خودتان هم فراموش کنید ، به راحتی امکان کشف آن توسط ساده ترین نرم افزارهای Keylogger  قابل کشف است .

چگونه یک کلمه عبور مطمئن داشته باشیم ؟

چگونه یک کلمه عبور مطمئن تر داشته باشیم ؟

توضیح اینکه : نرم افزار های Keylogger به نرم افزارهایی اطلاق می شود که تمامی کلیدهای ثبت شده توسط صفحه کلید را ذخیره می کنند . به طور مثال فرض کنید کلمه عبور خود را در Gmail عبارت Pj h%11}edFd2 انتخاب کرده اید … با اینکه یکی از بهترین کلمات عبور و مشکلترین آنها را انتخاب کرده اید اما یک نرم افزار ثبت کننده کلیدهای صفحه کلید به راحتی همین عبارت را ذخیره کرده و در اختیار هکر قرار می دهد . چرا که شما ناچارید برای تایپ کلمه عبور حروف فوق را تایپ کنید .

اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توانید یک کلمه عبور داشته باشید که حتی نرم افزارهای Keylogger هم قادر به ثبت آنها نباشند و در عین حال نیاز به حفظ کردن یک عبارت مشکل را نداشته باشید ؟

در این مقاله یک راه حل کاملا ابتکاری (توسط شاهوار) را خدمتتان معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن می توانید مطمئن باشید یک کلمه عبور بسیار ایمن و غیرقابل کشف توسط هر نرم افزار و یا Keylogger ای را خواهید داشت .
اگر تصور کرده اید که می خواهیم پسورد را بدون استفاده از صفحه کلید و یا مثلا با استفاده از نرم افزار On-Screen Keyboard ویندوز تایپ کنیم ، باز هم سخت در اشتباهید چرا که ما باز هم از صفحه کلید معمولی استفاده می کنیم … به گونه ای که عبارات ثبت شده قابل کشف توسط هیچ نرم افزار Keylogger  ای نباشد !
پس حالا صبور باشید و ادامه مقاله را دنبال کنید …

با هم مراحل کار را دنبال می کنیم  :

»» ابتدا یک کلمه را که مطمئنید آن را فراموش نمی کنید در ذهن خود انتخاب کنید (پیشنهاد می کنیم این کلمه حداقل 6 کاراکتر باشد)
به طور مثال ما کلمه reza800.blogsky.com در نظر می گیریمرا

»» حال عبارت مورد نظر خود را به طور ذهنی به 2 یا سه قسمت تقسیم کنید
به طور مثال عبارت reza800.blogsky.comرا به سه بخش shah و var و net. تقسیم می کنیم

»» حالا در کادری که قصد تایپ کلمه عبور را دارید ابتدا بخش اول را تایپ کنید :
یعنی shah را

»» حالا با استفاده از ماوس مکان نما را به بعد از دومین حرف بخش اول انتقال داده و سپس بخش دوم را تایپ کنید یعنی بدون استفاده از کلیدهای جهت نما و با استفاده از ماوس مکان قرار گیری مکان نمای ماوس را تغییر می دهیم .

حالا می بایست عبارت shvarah را داشته باشید .

»» مرحله آخر نیز مشابه مرحله بالاست ، میتوانید پس از سومین حرف عبارت بدست آمده (و یا هر کجای دیگر که صلاح می دانید) با استفاده از ماوس مکان قرار گیری مکان نما را تغییر داده و بخش سوم را تایپ کنید .
یعنی خواهید داشت : shv.netarah

تمام این 5 مرحله در چند ثانیه کوتاه قابل انجام است .

نتیجه این چند مرحله را در فیلم کوتاه زیر ببینید :

تمام است !
حالا می توانید حدس بزنید چه کار کرده اید ؟

شما در پایان یک کلمه مشکل خواهید داشت که توسط هیچ نرم افزار Keylogger قابل ثبت به این صورت نیست ؛ چرا که هیچ نرم افزاری قادر به ثبت حرکات ماوس نمی باشد . علاوه بر آن شما یک کلمه بسیار ساده را حفظ خواهید کرد که هرگز فراموش نخواهید کرد (یعنی عبارت shahvar.net  و نه عبارت shv.netarah بدست آمده را )
نرم افزارهای Keylogger‌ بی شک عبارت shahvar.net را ثبت می کنند چرا که شما به ترتیب همین حروف را تایپ کرده اید اما با استفاده از ماوس ترتیب قرار گیری آن را به هم ریخته اید . 

dir="ltr">  برای حمایت از ما روی تبلیغات کلیک کنید لطفا 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد